Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Parakotoul je pohyb, který pomáhá vstřebat šok po dopadu a umožňuje rychlé navázání pohybu. Jak se do parakotoulu dostat, je nejdůležitější část. Aby byl parakotoul efektivní, musíš do něj přejít ihned po dopadu. Zopakuj si základy saut de fond před učením této techniky.

Tvé ruce musí být před tebou a táhnout tě do pohybu. Při nácviku pomáhá udělat kosočtverec rukama a na zem položit předloktí ruky, přes kterou parakotoul děláš. Po dopadu přesuň pohled na svůj pas a přitiskni bradu ke krku. Dopadni na špičky. Pokud se paty dotknou země, je parakotoul již k ničemu. Musíš si zachovat moment pohybu dopředu, aby měl parakotoul smysl.

Nyní následuje návod krok po kroku. Neočekávej, že napoprvé uděláš vše správně. Pohyb zkoušejte nejprve na trávě, pak na betonu a až pak ho zapoj do skutečného pohybu.

Rameno začni tlačit k zemi a v tom stejném momentě se odraz z nohou.
Kutálej se přes rameno v šikmém pohybu. Drž nohy přitažené, aby tvé tělo bylo pevné.
Nyní se převal z ramene šikmo na zadek. Pokud skončíš na boku, tak si ho narazíš.
Vždy konči pohyb na jednom koleni a použiji moment pohybu ke vstání na obě nohy. Tato finální pozice se u každého člověka liší.
Po vstaní zbývá tělu dopředná energie, kterou lze využít k okamžitému přechodu do běhu.

Jak už jsem zmínil dříve, důležitější je, jak tento pohyb začneš, než jak ho dokončíš. Nejdůležitější je dopadnout s momentem pohybu ku předu a přitáhnout bradu. Při dopadu kolmo dolů není parakotoul potřebný. Parakotoul může být použit pouze při momentu pohybu dopředu. Při skoku ze dvou mětrů a výše je nejlepší skákat co nejvíce do dálky a parakotoul použít.

Při nácviku parakotoulu používej své uši. Tento pohyb je tak rychlý, že jej není možné posoudit bez pozorování druhé osoby. Poslouchání je tedy tvoje nejlepší metoda, jak můžeš svůj parakotoul posoudit. Hodně lidí dělá parakotouly, které jsou hlasité a zvukem připomínají spíše plácnutí nebo bouchnutí. Parakotoul je ale plynulý pohyb. Poslouchej, jaké zvuky vydává tvoje tělo při kontaktu se zemí. Poslouchej, jak se tvé rameno dotýká země a jak se převalíš přes záda. Pokud je to hlasitý proces, tak se při skoku z velké výšky nebo na tvrdém povrchu zraníš. Zkoušej parakotoul stále dokola na měkkém povrchu a najdi ten pravý úhel přes záda. Poslouchej svůj pohyb, dokud nebude téměř neslyšný.